torsdag 1 maj 2014

4 månader

Min intention att börja blogga oftare gick ju sådär kan man ju säga... Men nu är jag i alla fall här igen. Vi har nu väntat på barnbesked i lite drygt 4 månader. Under den senaste månaden har det hänt två riktigt roliga saker. Det första är att jag och en annan tjej har startat en facebookgrupp för oss som ska eller har adopterat från "vårt" barnhem i Taiwan och fler och fler mfamiljer har börjat droppa in. Jättekul att få följa varandra! Det andra och roligaste som hänt är att våra vänner C & T har fått barnbesked! Det väntar en 16 månaders pojke på dem i Kina och förhoppningsvis kan de åka och hämta hem honom snart. Jag är så glad för deras skull!

Väntan och längtan på vårt egna barnbesked går fortfarande upp och ned en del och det cirkulerar mycket frågor i huvudet på mig om hur vårt liv kommer se ut när det väl är dags att bli föräldrar. Största orosmomentet är väl jobb och att vi kan tänkas behöva flytta efter vi disputerat vilket självklart kommer ställa till problem med vårt medgivande. Men jag försöker att inte grubbla allt för mycket även om det är svårt ibland för ett kontrollfreak som jag :-P

I fredags var jag för första gången barnvakt helt själv i några timmar åt våra vänner J & S:s 3 barn. Vi hade roligt tillsammans och inga katastrofer inträffade även om jag höll på att få en hjärtinfarkt när jag hittade 3-åringen vid ett öppet fönster.

På jobbet är det en jobbig period. Jag och min handledare är inte helt överens om hur saker ska göras alltid och förutsättningarna för att kunna göra mitt jobb ändras flera gånger i veckan, ibland flera gånger samma dag. Det är jobbigt!

Nu ser jag fram emot en blomstrande vår med många sköna promenader och sen ska så småningom både jag och maken försöka oss på att ha hela 4 veckors semester båda två för första gången någonsin. Vi får väl se om vi lyckas ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar