fredag 11 oktober 2013

Tid

Ibland känns tiden evighetslång och ibland går den hiskeligt fort. Ibland är det både ock samtidigt. När jag tänker på adoptionen känns det ibland som att tiden står still. På jobbet däremot går tiden mycket snabbare än önskvärt. Ofta går också tankarna till framtiden. Hur ser våra liv ut om 10 år? Förhoppningsvis har vi vårt barn (kanske till och med två), vi har nog också våra doktorstitlar sen ganska många år tillbaka. Men var bor vi? Vad jobbar vi med? Är vi lyckliga? Och hur tänker vi tillbaka på den här tiden som är nu? Kommer vi uppfatta tiden som om den gick långsamt eller snabbt?

Idag ska jag träffa min systerson. Då känns det som om tiden går snabbt. Det har alltid hänt så mycket med honom sen sist. Kanske ska jag också försöka hitta nån rolig leksak till honom. Inte för att en bebis på 5 månader bryr sig så mycket om leksaker men jag tycker att det är kul ändå =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar