måndag 6 januari 2014

Ett nytt år

Nu har vi kommit en vecka på det nya året 2014. Så nu tycker jag att det kan vara dags med en blick både bakåt och framåt

Tillbakablick på 2013
Adoption
  • Började hemutredningen som vi ansökt om innan jul 2012.
  • Efter en jobbig utredning fick vi äntligen medgivande för att adoptera ett barn som inte fyllt 4 år.
  • Efter kontakt med våra organisationer ställde vi oss i kö för ett antal länder i östeuropa
  • Plötsligt blev det tvärstopp överallt och det såg inte ut som om vi skulle få skicka några papper till ett land än på länge.
  • Efter ett tips på facebook kollade vi upp om vi skulle kunna passa in på kraven från St Lucy i Taiwan (vårt förstahandsval när det gäller länder). Vi fick skicka mina läkarintyg. Väntade sedan med spänning i några långa veckor.
  • Fick ok från St Lucy =) Började samla papper, översatte och gjorde en fotopresentation. Skickade in allt till BV och väntar nu barnbesked från Taiwan =)
Övrigt
  • Blev moster <3
  • Njöt av ett par veckors sommarsemester i sommarstugorna. Lovar att nästa år ska det bli minst 4 veckors semester.
  • Tog med maken när jag åkte på konferens i Paris. Mysigt!
  • Skrev licentiatavhandling, försvarade den och fick därmed min licentiatexamen.
  • Publicerade 3 vetenskapliga artiklar (2 som förstaförfattare, 1 som andra). 
  • Försökte att aktivt börja tänka lite mer på mig själv och vad jag behöver för att må bra.
Så vad hoppas jag på inför 2014?
Adoption
  •  Att det kommer många barnbesked från St Lucy. Helst ett till oss såklart =)
  •  Att jag ska klara väntan utan att bli galen. 
Övrigt
  • Att jag ska fortsätta vara lite mer självisk
  • Att jag ska jobba mindre 
  • Att jag ska jobba effektivt
  • Att jag ska fylla min fritid med roliga saker
  • Att maken och jag ska njuta av vad som förhoppningsvis är ett av de sista åren för oss själva
Hoppas att vi alla får vad vi önskar 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar